Sthlm- Snart kommer jag...


Ja idag kom beskedet om att jag flyttar tillbaka till stockholm om ca 3 veckor...
Känns bra, riktigt bra, det är ju det här jag gått och väntat på ett bra tag nu, men samtidigt så kommer andra känslor in mer nu och det är ju- Hur kommer det här att gå? Kommer jag fixa det?
 -Jo jag vill verkligen fixa det, och i allt jag tänker om droger så kommer ändå andra bra tankar in i mitt huvud som gör att det faktist överväger att jag inte vill och inte ska ta den där fixen eller dosen eller flödderna eller vad det nu är det handlar om just då...
Men jag vet hur svårt det ändå blir när jag väl är där och suget kommer... Men det bara är så att jag ska fixa det den här gången... Det ska jag verkligen och jag tror på mig själv, det gör jag..
I alla fall så pass mycket att jag känner att drogerna aldrig ska få ta över mitt liv igen.... ALDRIG!!
*Men tyvärr så kan jag inte säga aldrig heller för det vet jag inte.. Men jag vet at jag inte vill tillbaka och jag hoppas verkligen att jag kommer fixa det!! Och med bra stöd, rätt vänner, någon form av sysselsättning så hjälper det faktist otroligt mycket, men det viktigaste av allt det är att jag själv vill och att jag tror på mig!!!..

Min läkare från metadon.teamet ringde mig för en stund sen. Det kändes bra att prata med henne för det har jag aldrig gjort, jag hade en annan läkare innan och under tiden jag varit här så har hon vell bara haft kontakt med personalen.. Men idag ringde hon mig pga provsvaren som jag väntat på... Det var både positivt och negativt... Mina levervärden har alltid varit bra vilket jag tyckt varit helt otroligt men nu var dom inte lika bra.. Och jag har ju hep C o har haft det ui ganska många år men den har tidigare varit inkappslad har läkarna trott men nu var det inte alls lika b´ra.. Men jag ska kolla upp det mer när jag kommer till sthlm för det finns 4 olika sorter så ska kolla om den är god eller ond eller vad man ska säga..
Jag hoppas självklart att den är godartad och tycker den borde vara det eftersom att jag faktist inte känner av den och inte gjort det på något sätt på väldigt länge... Men det är bara att hoppas!!! Men hon läkaren verkade iaf bra och vettig och var noga med att säga att jag skulle inte stressa igång med allt när jag kommer tillbaka utan att jag verkligen först ska få landa och sen ta en sak i taget... Det k'ndes bra att hon sa det, för då kan inte soc pressa mig heller som jag vet att dom annars skulle göra... Spec, med sysselsättning för det började hoj ju prata om redan för en månad sen men jag skrek nej rätt ut och sa att det inte gick så hon har iaf inte tagit upp det...

Har inte varit så aktiv här och varit aktiv vid datorn alls nästan dom senaste veckorna eller vad det är.. Både pga att jag blivit förkyld men sen så bytte jag ju ADHD medicinen som gjorde att jag blev såå otroligt trött och illamående, så inte funnits en chans att jag orkat sitta här och ens trycka upp Internetsidan ens...
Har idag fått höjning på stratteran var rädd att jag skulle bli sådär dålig igen men det blev jag inte... Men jag känner ingen skillnad av den.. Det enda är att jag är och varit lugnare den senaste veckan minst men det beror ju mkt på att jag inte är frisk...Men med Stratteran så kan det även ta upp mot 3 veckor innan den börjar verka som den ska och jag har ju inte riktigt kommit dit än...


Oj det blev ett mkt mkt längre inlägg än vad jag hade tänkt, men behövde skriva av mig kanske...
Sitter och pysslar försöker göra armband det var eg därför jag satte mig vid datorn för att jag skulle söka efter tips :P

*Kärlek till er*




                                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0