Ena dan går allt bra, Nästa så kan allt braka ihop!!!




Ja dagen idag började som den gjort senaste veckan, med en hemsk hosta som inte verkar vilja ge sig :/
Men jag kämpar vidare med att jag inte ska bli så sjuk som dom andra blivit ;P Så dricker grönt te med mkt honung nästan konstant haha (vet inte om det är så bra, men det blir iaf bättre under dagen och kvällen)



Var inne på Facebook och en gammal vän skrev till mig på chatten, och jag blir så j*vla glad när jag tänker på det!!
Att han åxå är fri nu, fri från drogen :) Jag minns våra "te-kvällar" tillsammans *haha* Vilka tider...fin/snäll/go kille också eller iaf så är det en kompis som verkligen betytt något för mig!!
Så jag blir så glad att fler och fler av mina och andras vänner väljer att leva nu :) På riktigt!!!

 
-Men samtidigt så fick jag sms från en mkt nära vän i morse där han ville ha min hjälp, eller det var inte han jag skulle hjälpa utan det var hans kompis som hade tappat sin dos...
Men hallå Jag bor typ hela landet i från dig, har min dos men
den behöver ju jag och jag säljer inte den heller för den delen...
-men vadå ska jag faxa över den eller.. För ny dos får han ju imorgon..
 

Det är så sjukt hur man i missbruket ljuger för sig själv så man verkligen tror på det och sen försöker lura någon annan...
Man tror man hittat på värsta bästa historian nu varför man behöver hjälp...
Många gånger lyckas man,
Men det är ju ofta "icke missbrukande" människor som man lyckas med...
 *Människor som verkligen bryr sig om en och vill att man ska ha det bra...

 
Men det är så otroligt synd, för bara ett par veckor sen fick jag ett mail där allt var så bra och nu hade han fått lägenhet han hade fått värsta chansen sa han, bra stöd runt sig m.m men ändå så har han igen hamnat i skiten igen... Så otroligt synd.. Men där ser man hur otroligt stark drogen är!!
Det är inte bara så att jag tror han hamnat i skiten pga att han idag skickade det han skickade, utan det vet jag pga vad han sa för ett par veckor sen...
Normalt sett har jag ingen kontakt med dom från den världen men dom som jobbar för att komma därifrån dom är
välkommna i mitt liv!!!
Vi sitter i samma sits och
jag är inte bättre än någon av dom,


*Utan vi alla gör ett stort stort jobb varje dag varje timma varje minut kämpar vi för att inte ta den där drogen!






                                








Kommentarer
Postat av: Thomas

Fint skrivet och du är värd all framgång du kan komma över! :)

2011-10-09 @ 15:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0